Tutoring akademicki – to forma edukacji spersonalizowanej, służąca rozwijaniu potencjału i motywowaniu do samorozwoju, oparta na regularnych, bezpośrednich spotkaniach nauczyciela akademickiego (tutora, z łac. opiekuna) z podopiecznym (ang. tutee).
W czasie spotkań (tutoriali) tutor może poznać swojego podopiecznego, służyć mu radą i umiejętnie wyznaczyć mu ścieżkę rozwoju.
Proces współpracy nakierowany jest na rozwój studenta w zakresie różnych umiejętności, tj. krytycznej analizy literatury przedmiotu, dyskusji, pisania tekstów, prezentacji wiedzy, przygotowywania i przeprowadzania doświadczeń, rozwiązywania problemów potrzebnych do badań, oraz integrowania wiedzy z różnych dziedzin.
- Tutor
– 1 tutorial to 16-godzinny cykl zajęć z 1-2 tutees (2 ECTS)
- Tutee
– 2 tutoriale podczas danego toku studiów
– dla studentów II stopnia kierunku geologia poszukiwawcza – 1 tutorial jest obowiązkowy (tematy z zakresu tutoriali obowiązkowych)
FORMA REALIZACJI TUTORIALU:
- eseje
- raporty z wykonanych badań
- projekty
- szkice artykułów naukowych lub popularnonaukowych
- załączniki graficzne
- notatki terenowe
- dokumentacja fotograficzna
- opracowania
- itp.
Na zakończenie tutorialu w czerwcu odbywa się SESJA PODSUMOWUJĄCA, jest to prezentacja syntetycznych wyników uzyskanych podczas tutoriali połączona z autorefleksją na temat udziału w zindywidualizowanej formie nauczania.
Zasady organizacji i przeprowadzania tuturiali na Wydziale Geologii UW obowiązujące od roku akademickiego 2019/2020 (Dziennik WG z 2019 r. poz. 16)