Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

Czytaj więcej

Tutoring

Tutoring – innowacyjna metoda studiowania geologii, zgodna z zainteresowaniami i pasjami studentów

TUTORING AKADEMICKI to...

Tutoring akademicki – to forma edukacji spersonalizowanej, służąca rozwijaniu potencjału i motywowaniu do samorozwoju, oparta na regularnych, bezpośrednich spotkaniach nauczyciela akademickiego (tutora, z łac. opiekuna) z podopiecznym (ang. tutee).
W czasie spotkań (tutoriali) tutor może poznać swojego podopiecznego, służyć mu radą i umiejętnie wyznaczyć mu ścieżkę rozwoju.
Proces współpracy nakierowany jest na rozwój studenta w zakresie różnych umiejętności, tj. krytycznej analizy literatury przedmiotu, dyskusji, pisania tekstów, prezentacji wiedzy, przygotowywania i przeprowadzania doświadczeń, rozwiązywania problemów potrzebnych do badań, oraz integrowania wiedzy z różnych dziedzin.

  • Tutor
    – 1 tutorial to 16-godzinny cykl zajęć z 1-2 tutees (2 ECTS)
  • Tutee
    – 2 tutoriale podczas danego toku studiów
    – dla studentów II stopnia kierunku geologia poszukiwawcza – 1 tutorial jest obowiązkowy (tematy z zakresu tutoriali obowiązkowych)

FORMA REALIZACJI TUTORIALU:

  • eseje
  • raporty z wykonanych badań
  • projekty
  • szkice artykułów naukowych lub popularnonaukowych
  • załączniki graficzne
  • notatki terenowe
  • dokumentacja fotograficzna
  • opracowania
  • itp.
Na zakończenie tutorialu w czerwcu odbywa się SESJA PODSUMOWUJĄCA, jest to prezentacja syntetycznych wyników uzyskanych podczas tutoriali połączona z autorefleksją na temat udziału w zindywidualizowanej formie nauczania.

Zasady organizacji i przeprowadzania tuturiali na Wydziale Geologii UW obowiązujące od roku akademickiego 2019/2020 (Dziennik WG z 2019 r. poz. 16)

 

Rok akademicki 2022/2023

Tematy tutoriali obowiązkowych dla kierunku geologia poszukiwawcza (GEP), studia II stopnia – przewidziane do realizacji w roku akademickim 2022/2023: