Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

Czytaj więcej

Tutoring

Tutoring – innowacyjna metoda studiowania geologii, zgodna z zainteresowaniami i pasjami studentów

Od roku akademickiego 2016/2017 zapraszamy studentów Wydziału Geologii (studia I i II stopnia) do podjęcia nowej, indywidualnej ścieżki zajęć w ramach tutoringu akademickiego*.
Zajęcia będą się odbywały w wymiarze 15 h rocznie (2 ECTS), w postaci regularnych ośmiu spotkań (tutoriali) z opiekunem naukowym (tutorem). W ramach tych spotkań, krok po kroku dyskutowany będzie podjęty temat, a student będzie przygotowywał eseje lub prezentacje, które następnie będą omawiane z tutorem.
Zachęcamy do zapoznania się z listą tutorów i proponowanych przez nich zakresów tematów realizowanych podczas tutoriali (Nasi tutorzy >>>).

Zasady organizacji i przeprowadzania tuturiali na Wydziale Geologii UW obowiązujące od roku akademickiego 2019/2020 (Dziennik WG z 2019 r. poz. 16)

Rok akademicki 2021/2022

Szanowni Państwo, Szanowni Tutorzy

zbliża się termin sesji zaliczeniowej prowadzonych w tym roku akademickim tutoriali.

Pierwszy termin sesji, która odbędzie się on-line będzie 15 czerwca w godzinach 14.30 – 16.00 (link został przesłany drogą mailową). Czas trwania spotkania będzie zależał od liczby prezentacji. Wszystkie osoby, których podopieczni chcą wygłosić w tym dniu prezentację zaliczeniową proszeni są o przesłanie na mojego maila amarcinowska@uw.edu.pl informacji: Imię i nazwisko podopiecznego, tytuł tutorialu do dnia 8 czerwca.

Drugi termin zaliczenia będzie pod koniec czerwca. ok. 29 czerwca. Dokładną datę wraz z linkiem prześlę Państwu w następnym mailu.
W razie pytań proszę o kontakt mailowy lub telefoniczny.

 

Propozycje tutoriali w roku akademickim 2021/2022

Tutoring akademicki

to forma edukacji spersonalizowanej, służąca rozwijaniu potencjału i motywowaniu do samorozwoju, oparta na regularnych, bezpośrednich spotkaniach nauczyciela akademickiego (tutora, z łac. opiekuna) z podopiecznym (ang. tutee).
W czasie spotkań (tutoriali) tutor może poznać swojego podopiecznego, służyć mu radą i umiejętnie wyznaczyć mu ścieżkę rozwoju.
Proces współpracy nakierowany jest na rozwój studenta w zakresie różnych umiejętności, tj. krytycznej analizy literatury przedmiotu, dyskusji, pisania tekstów, prezentacji wiedzy, przygotowywania i przeprowadzania doświadczeń, rozwiązywania problemów potrzebnych do badań, oraz integrowania wiedzy z różnych dziedzin.

Tutor

  • 1 tutorial to 16-godzinny cykl zajęć z 1-2 tutees

Tutee

  • 2 tutoriale podczas danego toku studiów
  • dla studentów II stopnia kierunku geologia poszukiwawcza – 1 tutorial jest obowiązkowy (tematy z zakresu tutoriali obowiązkowych)

FORMA REALIZACJI TUTORIALU:

  • eseje
  • raporty z wykonanych badań
  • projekty
  • szkice artykułów naukowych lub popularnonaukowych
  • załączniki graficzne
  • notatki terenowe
  • dokumentacja fotograficzna
  • opracowania
  • itp.

Na zakończenie tutorialu w czerwcu odbywa się SESJA PODSUMOWUJĄCA, jest to prezentacja syntetycznych wyników uzyskanych podczas tutoriali połączona z autorefleksją na temat udziału w zindywidualizowanej formie nauczania.

Tematy tutoriali obowiązkowych dla kierunku geologia poszukiwawcza przewidziane do realizacji w roku akademickim 2021/2022 i do wyboru dla kierunku geologia stosowana [proponowane tematy tutoriali 2021/2022]:

  • Europa w czwartorzędzie – paleogeografia, rzeźna, klimat i środowisko.
    dr hab. Marcin Szymanek, prof. ucz. + dr hab. Jan Dzierżek, prof. ucz., prof. dr hab. Leszek Marks, dr hab. Barbara Woronko
  • Ewolucja środowisk sedymentacji w czwartorzędzie.
    dr hab. Barbara Woronko + dr hab. Jan Dzierżek, prof. ucz., prof. dr hab. Leszek Marks, dr hab. Marcin Szymanek, prof. ucz.
  • Sedymentologicznie o skałach osadowych – czyli co wynika z zapisu kopalnego i obserwacji aktualistycznych i środowisk sedymentacji skał klastycznych.
    prof. dr hab. Anna Wysocka + dr Małgorzata Bieńkowska-Wasiluk, dr Małgorzata Kozłowska
  • Paleoekologia organizmów rafowych.
    dr hab. Piotr Łuczyński, prof. ucz.
  • Ewolucja paleogeograficzna strefy szwu transeuropejskiego (TESZ) w paleozoiku na tle najnowszych koncepcji tektogenezy obszaru Polski.
    dr hab. Anna Żylińska, prof. ucz. + dr hab. Wojciech Kozłowski, prof. ucz.
  • Datowanie chemiczne minerałów.
    prof. dr hab. Bogusław Bagiński
  • Mazowieckie eratyki.
    dr hab. Sławomir Ilnicki, prof. ucz. + dr Witold Matyszczak
  • Surowce skalne i mineralne w przestrzeni publicznej.
    dr Agnieszka Marcinowska + dr Justyna Domańska-Siuda
  • Wody lecznicze Polski.
    dr hab. Włodzimierz Humnicki + dr hab. inż. Dariusz Dobrzyński, prof. ucz., dr hab. Dorota Porowska, prof. ucz., dr hab. Marzena Szostakiewicz-Hołownia
  • Ochrona przyrody nieożywionej – parki narodowe.
    dr hab. Grzegorz Barczyk + dr hab. Ewa Falkowska, prof. ucz., dr hab. Beata Łuczak-Wilamowska

Dodatkowe tematy tutoriali możliwe do realizacji (do wybory dla obydwu kierunków):

  • Historia geologiczna obszaru Gór Świętokrzyskich w paleozoiku.
    dr hab. Anna Żylińska, prof. ucz.
  • Wszystko co chcielibyście wiedzieć o amonitach i innych głowonogach kopalnych i współczesnych.
    dr hab. Ewa Głowniak
  • Wielkie wymierania w kontekście współczesnych zmian klimatycznych.
    dr hab. Ewa Głowniak
  • Badania torfowisk za pomocą metod geofizycznych.
    dr hab. Sebastian Kowalczyk, prof. ucz.
  • Osuwiska w obrazie geofizycznym.
    dr hab. Sebastian Kowalczyk, prof. ucz.
  • Metody geofizyczne w badaniach gruntów skażonych substancją ropopochodną.
    dr hab. Sebastian Kowalczyk, prof. ucz.

Propozycje tutoriali dla kierunku geologia poszukiwawcza, studia II-go stopnia