Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

Czytaj więcej

Aktualności studenckie

INFORMACJE OGÓLNE:

ZASADY UBIEGANIA SIĘ O PRZYZNANIE URLOPU ZDROWOTNEGO
czytaj więcej >>>

Szanowni Państwo,
wszystkie osoby, które ze względu na trudności wynikające z sytuacji zdrowotnej potrzebują rozwiązań wspierających podczas studiów zachęcamy do bieżącego zgłaszania potrzeby ich uzyskania w Biurze ds. Osób z Niepełnosprawnościami (BON).

Czytaj więcej:  Komunikat – Zasady ubiegania się o urlop zdrowotny

W razie dodatkowych pytań uprzejmie prosimy o kontakt z BON: bon@uw.edu.pl.

SZKOLENIE BHP
czytaj więcej >>>

Wszyscy studenci Uniwersytetu Warszawskiego rozpoczynający naukę zobowiązani są do zaliczenia przedmiotu w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, zwanego dalej szkoleniem BHP. Powyższy wymóg wynika z Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 5 lipca 2007 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy w uczelniach (Dz. U. Nr 126, poz. 897).

Program Szkolenia BHP obejmuje:
1) bezpieczeństwo i higienę pracy,
2) elementy prawa pracy,
3) ochronę przeciwpożarową,
4) pierwszą pomoc w razie wypadku.

Po zakończeniu modułu student:
1) zna zasady dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy,
2) zna treść wybranych zagadnień z zakresu prawa pracy,
3) zna zasady ochrony przeciwpożarowej,
4) zna zasady udzielania pierwszej pomocy w razie zaistnienia wypadku.

Link do kursu: https://kampus.uw.edu.pl/

Raport z ocen zajęć dydaktycznych na podstawie ankiet studenckich za rok akademicki 2024/2025
czytaj więcej >>>

Na podstawie wypowiedzi osób studiujących w ankietach oceny zajęć zwróciliśmy uwagę zarówno na dobre praktyki związane z prowadzeniem zajęć, jak i problemy związane z organizacją procesu kształcenia.

Dobre praktyki związane z prowadzeniem zajęć:

  • Osoby studiujące wysoko oceniły wiele przedmiotów, doceniając ich wartość w poszerzaniu wiedzy; wskazywały także na duże zaangażowanie prowadzących, wynikające w wielu przypadkach z pasji.
  • Osoby studiujące cenią sobie ciekawy sposób prowadzenia zajęć, motywowanie do zdobywania wiedzy poprzez dyskusję i wymianę doświadczeń.
  • Doceniana jest możliwość konsultowania prac zaliczeniowych przed ich oddaniem oraz możliwość wglądu do pracy po ocenie, co umożliwia zapoznanie się z błędami i poprawnym sposobem rozwiązania.
  • Osoby studiujące cenią sobie również jasne postawienie kryteriów zaliczenia przedmiotu na początku semestru i przestrzeganie ich w ciągu trwania zajęć. Wskazują jednocześnie, że obniżanie wymagań pod koniec semestru jest odbierane przez nich negatywnie.

Problemy związane z organizacją procesu kształcenia:

  • Najczęściej zgłaszanym problemem były seminaria, co spowodowało przemyślenie przez prowadzących oraz Radę Dydaktyczna koncepcji ich ocenia, zaproponowano jasne kryteria oceniania seminariów, według jednolitego schematu. W roku akademickim 2025/2026 rozwiązanie to będzie w fazie testowej.
  • Respondenci zwrócili uwagę na poruszanie podobnych zagadnień na różnych przedmiotach.
  • W ankietach pojawiły się sugestie, że większa punktualność i nieprzekładanie zajęć przez prowadzących sprzyjałyby lepszej organizacji pracy studentów.
  • W części ankiet zwrócono uwagę na nieuporządkowany sposób prowadzenia zajęć.
  • Wskazano również problemy z niejednolitą wersją oprogramowania wykorzystywanego podczas prowadzenia zajęć.

W wielu przypadkach osoby studiujące kierowały miłe słowa pod adresem prowadzących i realizowanych z dużym zaangażowaniem przez nich zajęć.
Konstruktywne opinie wskazujące na potrzebę wprowadzenia zmian stały się podstawą wytypowania kilku przedmiotów do hospitacji w obecnym roku akademickim.



Rok akademicki 2025/2026

Harmonogram egzaminacyjnej sesji zimowej oraz sesji zimowej poprawkowej 2025/2026
Harmonogram kursów terenowych 2025/2026

Harmonogram kursów terenowych 2025/2026

PROPOZYCJE TEMATÓW PRAC LICENCJACKICH, INŻYNIERSKICH I MAGISTERSKICH
czytaj więcej>>>
TUTORING
czytaj więcej >>>

Tematy tutoriali obowiązkowych dla kierunku geologia poszukiwawcza (GEP), studia II stopnia – przewidziane do realizacji w roku akademickim 2025/2026:

Tematy tutoriali obowiązkowych dla kierunku geologia poszukiwawcza (GEP), studia II stopnia – przewidziane do realizacji w roku akademickim 2024/2025:



ARCHIWUM

Propozycje tematów prac licencjackich, inżynierskich i magisterskich - rok akademicki 2024/2025 oraz 2023/2024
czytaj więcej>>>

Propozycje tematów prac licencjackich, inżynierskich i magisterskich – rok akademicki 2024/2025

Katedra Geologii Klimatycznej:

Katedra Geologii Basenów Sedymentacyjnych:

Katedra Geologii Historycznej, Regionalnej i Paleontologii:

Katedra Geologii Inżynierskiej i Geomechaniki:

Katedra Geologii Złożowej i Gospodarczej:

Katedra Hydrogeologii i Geofizyki:

Katedra Ochrony Środowiska i Zasobów Naturalnych:

 

Propozycje tematów prac licencjackich, inżynierskich i magisterskich – rok akademicki 2023/2024

Katedra Geochemii, Mineralogii i Petrologii:

Katedra Geologii Basenów Sedymentacyjnych:

Katedra Geologii Historycznej, Regionalnej i Paleontologii:

Katedra Geologii Inżynierskiej i Geomechaniki:

Katedra Geologii Klimatycznej:

Katedra Geologii Złożowej i Gospodarczej:

Katedra Hydrogeologii i Geofizyki:

Katedra Ochrony Środowiska i Zasobów Naturalnych:

 

Propozycje tematów prac licencjackich, inżynierskich i magisterskich – rok akademicki 2022/2023

Katedra Geochemii, Mineralogii i Petrologii:

Katedra Geologii Basenów Sedymentacyjnych:

Katedra Geologii Historycznej, Regionalnej i Paleontologii:

Katedra Geologii Inżynierskiej i Geomechaniki:

Katedra Geologii Klimatycznej:

Katedra Geologii Złożowej i Gospodarczej:

Katedra Hydrogeologii i Geofizyki:

Katedra Ochrony Środowiska i Zasobów Naturalnych:

Katedra Tektoniki i Kartografii Geologicznej:

 

Propozycje tematów prac licencjackich, inżynierskich i magisterskich – rok akademicki 2021/2022

Katedra Geologii Basenów Sedymentacyjnych:

Katedra Geologii Historycznej, Regionalnej i Paleontologii:

Katedra Geologii Inżynierskiej i Geomechaniki:

Katedra Geologii Klimatycznej:

Katedra Geologii Złożowej i Gospodarczej:

Katedra Hydrogeologii i Geofizyki:

Harmonogram kursów terenowych 2024/2025
czytaj więcej>>>
POMOC MATERIALNA/ STYPENDIA - rok akademicki 2023/2024
czytaj więcej>>>

Początek roku akademickiego wiąże się z wnioskowaniem o różnego typu świadczenia, w tym: stypendium socjalne, stypendium dla osób niepełnosprawnych, stypendium rektora oraz stypendium ministra. Poniżej znajdą Państwo informacje na temat terminów składania wniosków oraz linki do przydatnych informacji:

  • Stypendium socjalne

Aby nie stracić prawa do stypendium socjalnego za październik, należy złożyć wniosek do 18 października.
Więcej informacji: https://bpm.uw.edu.pl/wszystko-co-musisz-wiedziec-o-stypendium-socjalnym-rok-akademicki-2023-2024/

  • Stypendium dla osób niepełnosprawnych

Aby nie stracić prawa do stypendium dla osób niepełnosprawnych za październik, należy złożyć wniosek do 20 października.
Więcej informacji: https://bon.uw.edu.pl/stypendium-dla-osob-z-niepelnosprawnosciami-w-roku-akademickim-2023-2024/

  • Stypendium rektora

Wnioski o stypendium rektora można składać jedynie do 16 października. Jest to termin nieprzekraczalny!
Więcej informacji: https://bpm.uw.edu.pl/wszystko-co-musisz-wiedziec-o-wnioskowaniu-o-stypendium-rektora-rok-akademicki-2023-2024/

  • Stypendium ministra

Zgłoszenia ws. założenia konta w systemie OSF w celu złożenia wniosku o stypendium ministra można przesyłać na adres: bpm@uw.edu.pl do 16 października.
Więcej informacji: https://bpm.uw.edu.pl/wszystko-co-musisz-wiedziec-o-stypendium-ministra-rok-akademicki-2023-2024/

Informacje dotyczące formy i terminów składania wniosków o przyznanie studentom stypendium rektora, stypendium socjalnego, stypendium dla osób niepełnosprawnych i zapomogi w roku akademickim 2023/2024 dostępne są na stronie Biura ds. Pomocy Materialnej UW,
pod linkiem:
https://bpm.uw.edu.pl/komunikat-rektora-w-sprawie-terminow-oraz-formy-ubiegania-sie-o-swiadczenia-pomocy-materialnej-w-roku-akademickim-2023-2024-dla-studentow/